Task 5 (9 points). Complete the “Conditionals” rule with the words. Zero, Present Simple (3), First, Future Simple. We use the 1. ___ Conditional to predict the result of the action. We use the 2. ___ to describe the action and the 3. ___ to describe the result. The 4. ___ Conditional is used to make statements about the real world, and is usually about general truth. We use the 5. ___ to describe the action and 6. ___ to describe the result. Примечание: Study the explanation of a grammar rule and complete the gaps with the given words to make it right. Прочитайте объяснение грамматического правила и дополните его данными словами так, чтобы оно было верно. Revise the material of the lesson. Повторите материал урока. You can do the task in several ways: you can copy the whole text or write the numbers of the gaps and the answers next to them. Вы можете записать текст полностью или записать только номера пропусков и ответы рядом. For each correct answer, you will get 1.5 points. In total, you can get up to 9 points for this task. За каждый верный ответ вы получите 1,5 балла. За полностью выполненное задание вы можете получить 9 баллов.
Task 5 (9 points). Complete the “Conditionals” rule with the words. Zero, Present Simple (3), First,…
Task 1 (30 points). Look at the underlined verbs and correct the wrong ones. If the sentence is correct,…
Task 1 (30 points).
Look at the underlined verbs and correct the wrong ones. If the sentence is correct, write “okay”.
Example:
0. It often rains here in summer. – Okay.
00. It rains heavily now. – It is raining heavily now.
1) Water boils at 100 degrees Celsius. – __________________________________________.
2) The water doesn’t boiling. We should wait a little longer. – __________________________________________________________________________.
3) Look! That man tries to open the door of your car. – __________________________________________________________________________.
4) Can you hear those people? What do they talk about? – __________________________________________________________________________.
5) The moon is going round the earth. – __________________________________________________________________________.
6) I must go now. It gets late. – __________________________________________________________________________.
7) I usually go to work by car. – __________________________________________________________________________.
“Hurry up! It’s time to leave.” “OK, I come.” – __________________________________________________________________________.
9) I hear you’ve got a new job. How are you getting on? – __________________________________________________________________________.
10) I am not want to go out. It pours with rain! – __________________________________________________________________________.
Примечание:
Look at the sentences carefully and try to find the mistakes. Внимательно посмотрите на предложения и попробуйте найти ошибки.
Mind the context and the signal words for Present Simple and Present Continuous. Следите за контекстом и сигнальными словами для времён Present Simple и Present Continuous.
If you think that the sentence is wrong, write down the correct version. Если вы считаете, что предложение неверно, запишите правильный вариант.
If you can’t identify the mistake, write down the number of the sentence and the word “okay” next to it. Если вы не видите ошибку, напишите рядом с номером предложения слово okay.
For this task you can get 30 points. 3 points for each correct sentence. За данное задание вы можете получить 30 баллов, по 3 балла за каждое верно написанное предложение.
Task 2 (10 points).
Match the words and their meanings.
Example: 0) облачный – e) cloudy
0. облачный a) foggy
1. туманный b) bright/clear
2. небо c) muggy
3. ясный d) degrees
4. влажный и душный e) cloudy
5. градусы f) sky
1.____________________________
2.____________________________
3.____________________________
4.____________________________
5.____________________________
Test 5 (обов’язкова для закордонників) 1. Match the words and sentences 1) People often eat this for…
Test 5
(обов’язкова для закордонників)
1. Match the words and sentences
1) People often eat this for breakfast.
2) This is a green fruit often used for salads.
3) Something sweet you can eat with pancakes.
4) You use this when you want toast.
5) This is a drink children like.
6) People who don’t eat meat eat these.
7) This is made with milk and can be hard or soft.
People who live by the sea eat a lot of this Match the words and sentences
А vegetables
B cereal
C fish
D cheese
E avocado
F honey
G bread
H hot chocolate
2. Fill in the gaps with « much» «many» «is» or «are»
1) How ___________ salt do you need?
2) How ___________ packets of salt are you going to buy?
3) How ___________ sugar do you need for you cake?
4) How ___________ bottles of water are there in the fridge?
5) How ___________ loaves of bread have you got?
6) There __________ cans of tuna fish on the table.
7) There __________ fish in the freezer.
There __________ chocolate in this ice cream.
3. Fill in the sentences with the grammar forms: a few, a little, some, any
1) Would you pass me _______________ salt, please?
2) There are _______________ oranges in the fridge.
3) There is _______________ milk in the jar.
4) Has Ann got _______________ cucumbers at home?
4 . Future Simple. Form: (+, -, ?) . Утворіть речення, заперечення і запитання.
1) She (to sleep) after dinner.
2) They (to drink) tea tomorrow.
3) You (to be) a good chef.
РЕШИТЕ 100 БАЛОВ !
1. Имя существительное. Множественное число. Артикли и предлоги как показатели имени существительного….
1. Имя существительное. Множественное число. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Выражение падежных отношений в английском языке с помощью предлогов и окончания -s. Существительное в функции определения и его перевод на русский язык.
2. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных. Конструкции типа «the more … the less».
3. Числительные: количественные и порядковые.
4. Местоимения: личные, притяжательные, вопросительные, указательные, неопределенные и отрицательные.
5. Времена группы Indefinite действительного залога. Спряжение глаголов to be и to have. Повелительное наклонение и его отрицательная форма.
6. Простое распространенное предложение: прямой порядок слов повествовательного и побудительного предложений в утвердительной и отрицательной формах; обратный порядок слов вопросительного предложения.
7. Оборот «there + be».
8. Словообразование – основные префиксы и суффиксы. Словосложение. Использование слов, одинаковых по форме, представляющих собой различные части речи (конверсия).
9. Видовременные формы глагола:
а) активный залог – формы Indefinite (Present, Past, Future); формы Continuous (Present, Past, Future); формы Perfect (Present, Past, Future).
б) пассивный залог – формы Indefinite (Present, Past, Future). Особенности перевода пассивных конструкций на русский язык.
10. Модальные глаголы:
а) модальные глаголы, выражающие возможность: can (could), may и эквивалент глагола can-to be able;
б) модальные глаголы, выражающие долженствование: must, его эквиваленты to have to и to be to; should.
11. Простые неличные формы глагола:
Participle I (Present Participle); Participle II (Past Participle) в функциях определения и обстоятельства; gerund – герундий, простые формы.
СРОЧНО Task 1 (14 points). Look at the famous landmarks and complete the sentences with countries, nationalities…
СРОЧНО
Task 1 (14 points).
Look at the famous landmarks and complete the sentences with countries, nationalities and languages. Write down full sentences.
image1.jpg
Изображения / pixabay.com
Иллюстрация / pixabay.com
Примечание:
Look at the pictures and sentences carefully and complete them with the right countries, nationalities and languages. Внимательно посмотрите на картинки и предложения и дополните их верными названиями стран, национальностей и языков.
If you are not sure how to complete the sentences, revise the topic “Countries and nationalities” and check with a dictionary. Если вы не уверены в том, как дополнить предложения, повторите тему «Countries and nationalities» и сверьтесь со словарём.
Once you have written your answers, read through the sentences once again to double-check them. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте предложения ещё раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
For this task, you can get 14 points, 2 points for each correct sentence. За данное задание вы можете получить 14 баллов, по 2 балла за каждое верное предложение.
Вставте на место пропуска глаголы Modal verbs Task 1. Fill in the gaps 1.A: I’d like to speak to Mr…
Вставте на место пропуска глаголы
Modal verbs
Task 1. Fill in the gaps
1.A: I’d like to speak to Mr Turner, please.
B: I’m sorry but Mr Turner _________ come to the phone right now. He is busy.
2. A: I_________ ride a bike until I was ten.
B: Well, I didn’t learn until I was twelve.
3. A: How was the test, Lilly?
B: It wasn’t difficult but I _________ answer all the questions.
4.A: Is Kim good at languages?
B: Yes, she _________ already speak French, German and Spanish.
5. A: Nick was a very talented child.
B: I know. He_________ play the violin when he was seven.
6A: _________ you swim, Sophie?
B: Of course. I _________ swim since I was five.
have been able to can was able to can’t could can wasn’t able to
Помогите пожалуйста! Даю 10 баллов
ПОМОГИТЕ СРОЧНО! 2. Make negative and interrogative sentences. (Сделайте отрицательные и вопросительные…
ПОМОГИТЕ СРОЧНО!
2. Make negative and interrogative sentences. (Сделайте отрицательные и вопросительные предложения из данных) – по 2 балла за каждое правильное предложение.
11. He finished the work.
12. She is writing a letter now
13. My parents work at the post-office.
14. Tom likes orange-juice.
15. Jim was speaking to John.
3. Put appropriate forms of the verb “to be” in the gaps. (am, is, are, was, were) – по 1 баллу за каждую правильную форму.
16. I … a student now.
17. It… a good day yesterday.
18. Our sportsman…the best last competition.
19. The workers … at that station now.
20. She … hungry.
Task 5. Complete sentences to score your knowledge of the FIRST CONDITIONAL. 1.If you … some eggs, I…
Task 5. Complete sentences to score your knowledge of the FIRST CONDITIONAL. 1.If you … some eggs, I … some coffee. a) will cook / make b) cook / will make 2.My brother … his car this afternoon if he … enough time. a) will wash / has b) wash / will have 3.James … some books if he … to the library. a) will borrow / goes b) borrows / will go 4.If I … more money, I … a bank machine. a) need / will find b) will need / find 5.Sarah … a doctor if she still … sick tomorrow, a) sees / will feel b) will see / feels 6.We … a movie tonight if we …bored. a) watch / will feel b) will watch / feel
Даю 50 баллов есле сделаете сегодня WRITING COMPREHENSION NAME__________________________DATE__________CLASS…
Даю 50 баллов есле сделаете сегодня
WRITING COMPREHENSION
NAME__________________________DATE__________CLASS 8
1. Match the two parts of the sentences. Translate. Write the type of the Conditionals.
1. If you went to Tula a) if the weather is good.
2. I shall go on a boat trip b) my parents would be very proud of me.
3. I would take her to Sabantui с) you will be glad to hear that news.
4. If I win a race d) if she came to Russia in
2. Choose the right variant. Complete the sentences.
1. If I … my exams, I will go abroad on holidays.
a) passed b) will pass c) passes d) pass
2. This is . story I’ve ever heard.
a) funny b) funniest c) the funniest d) most funniest
3. Would you like . tea?
a) all b) each c) every d) some
4. Take your coat. I’m not sure, but it … be cold tonight.
a) will b) will be c) might d) might not
5. … you ever … an elephant?
a) Has…saw b) Have….saw c) Has…seen d) Have…seen
6. This book is …………. for me!
a) two easy b) too easy c) enough easy d) easy too
7. My leg …………. a lot.
a) hurts b) hurt c) hurted d) don’t hurt
8. When I arrived the boys ……………… TV.
a) were watched b) watched c) were watching c) was watch
9. Did he ……………. it?
a) enjoyed b) enjoy c) enjoys d) had enjoyed
3. Finish the sentences with a clause in the correct conditional:
1: If it is sunny tomorrow _______________________________________________
2: If you sit in the sun too long __________________________________________
3: If I were you _______________________________________________________
4: If I were the Prime Minister ___________________________________________
5: If she had studied harder _____________________________________________
6: If I won the lottery __________________________________________________
Срочно даю 25 баллов! Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 8-13. Эти номера соответствуют…
Срочно даю 25 баллов!
Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 8-13. Эти
номера соответствуют заданиям, в которых представлены возможные
варианты ответов. Заполните протуски, выбрав правильный ответ из
четырёх предложенных.
was
sang
A week ago, on the 8 Jof May, our class went on a
picnic to the forest. It is our favourite place not far from the city.
The day
19
warm and sunny. We made a big fire,
cooked tasty food. 10
songs and played different games
there. We were very tired in the evening.
I think going to the country is the 11
ways to spend
time together with your friends. I always take my camera with
and take photos of people and nature. My friend
Tom also likes photography and he thinks he 13
professional photographer in the future.
8. 1) five
2) fifth
3) fives
4) fifteen
9. 1) been
2) being
3) was
4) were
10. 1) sang
2) song
3) are singing 4) is singing
11. 1) good
2) better
3) best
4) gooder
12. 1) my
2) myself
3) mine
4) me
13. 1) become 2) will become 4) became 5) is becoming
СРОЧНО ДАЮ 100 БАЛЛОВ 1)В каком случае употребляется Present Perfect? 2)Напиши формулу повествовательного…
СРОЧНО ДАЮ 100 БАЛЛОВ
1)В каком случае употребляется Present Perfect?
2)Напиши формулу повествовательного предложения в Present perfect.
3)Напиши 3 примера наречий(слов маркеров) 4)Present perfect.
напиши 3 предложения-примера в Present perfect(+-?)
5)Дай краткий ответ на вопрос: Have you ever gone bungee -jumping?
6)переведи на английский язык: 1.Я изучаю английский язык с 5 класса. 2.Я не хожу в школу в течении долгого времени. 3. Я уже помыл посуду. 4.Я только что прочитал книгу. (Используй PRESENT PERFECT!)
7)Переведи: мусор, вырубка леса, загрязнение воздуха, загрязнение водоемов, вымирающие виды, растрачивание энергии, гигантский, глобальное потепление, таяние льдов, повышение уровня воды, угрожать, высыхать, сохранять- спасать, защищать, вымирать.
8)Какой вспомогательный глагол нужен для построения будущего времени?
9)Напиши формулу предложений(+-?) в будущем времени.
10)Составь 5 предложений в будущем времени.
11)Дай краткий ответ: 1 Will you go for a walk? 2 Will you play the piano next week? 3 Will you do your homework next term?
Дам сто (100) баллов внизу смотрите за качество иzвините;)
дам сто (100) баллов
внизу смотрите
за качество иzвините;)
Эссе на тему Моя любимая страна на английском про Америку
эссе на тему Моя любимая страна на английском про Америку
Срочно! С каждым словом сделать предложение. Architect Cleaner Computer programmer Dentist Engineer…
Срочно!
С каждым словом сделать предложение.
Architect
Cleaner
Computer programmer
Dentist
Engineer
Factory worker
Firefighter
Hairdresser
Secretary
Tour guide
Badly paid
Boring
Challenging
Safe
Well-paid
Dream
Waiter
Waitress
To make money
To manage
To put
To explore
Put the words into the correct order to make sentences. yesterday / in / we / the / were / park . Sunday…
Put the words into the correct order to make sentences.
yesterday / in / we / the / were / park .
Sunday / they / to / cinema / the / last / went.
spent / day / the / boating / boys / all.
did / your / shirt / yellow / buy / where / you ?
had / with / the / on /1 / dinner / night / family / Tuesday .
play / football / the / didn’t / Keith / in / street.
abroad / did / last / travel / summer / you ?
Ответьте пожалуйста(10б)
Task 3 Put the verbs in brackets into the Present Simple. She ………….(get) up at 5:00. She …………….(not/watch)…
Task 3 Put the verbs in brackets into the Present Simple. She ………….(get) up at 5:00. She …………….(not/watch) a DVD in the evening. He ………….(have) a cup of tea in the eveving. He ………………(not/go) to bed at 10:00.
У кого есть ответ можете дать пж пж
у кого есть ответ можете дать пж пж
Образуй степени прилагательных:kind,dirty, big, large, good, happy,sad,bad, sunny,clean.
образуй степени прилагательных:kind,dirty, big, large, good, happy,sad,bad, sunny,clean.
Whereas, their preparation considerable physical effort and great artistry. Therefore, I am happy with…
Whereas, their preparation
considerable physical effort and great artistry.
Therefore, I am happy with every
of my favourite sportsmen as my own.
However, it is necessary for
new records
Помогите пожалуйста сделать срочноо!
Помогите пожалуйста сделать срочноо!
Какое время?Barbara has been going her make-up for half an hour but hasn’t finished. Срочно!пожалуйста!
Какое время?Barbara has been going her make-up for half an hour but hasn’t finished. Срочно!пожалуйста!
Ответ:
fols 1 fot2fols3fols4fot5fols6